El perquè de tot plegat

 

L'Associació d'Espectadors del Teatre del Mercat Vell neix a la primavera del 1993, impulsada per un grup de persones preocupades per la dinàmica cultural de Ripollet, la manca d'infraestructures culturals i interessades en les arts escèniques en general, però molt especialment pel teatre i la música.
Amb la força emprenedora de la il·lusió i del convenciment que Ripollet necessitava uns espais per a les arts escèniques, es va començar a treballar en dues grans línies:
1. Agrupant la gent que estima el teatre i totes les arts escèniques per tal que amb el seu esforç s'engresquessin els ànims dels ripolletencs per fer de la nostra vila una comunitat sensible i culta.
Treballant per poder tenir una programació estable d'espectacles que reflectís la realitat creativa de la societat catalana d'avui, sense oblidar, però, el que es fa a la resta de l'Estat i d'Europa, generant un seguit d'activitats a l'entorn de l'espectacle, que col·laboressin en el nostre creixement personal, en l'educació de la nostra sensibilitat i que facilitessin la interrelació entre les persones de la nostra vila.
2. Proposant a l'Ajuntament que acceptés de fer una intervenció en profunditat per a la transformació de l'antic mercat municipal en un teatre. En aquest sentit s'havien elaborat uns estudis de viabilitat amb resultats molt positius, tant pel que fa a les possibilitats arquitectòniques com pel que representaria per a la conservació del patrimoni històric de Ripollet.