 Música i teatre en obert en temps de coronavirus / 3 Oferim una sèrie de recursos virtuals que ens poden ajudar a pair el confinament que tots plegats estem patint amb motiu de la pandèmia del coronavirus. Desitgem que us siguin d'utilitat. Breus vídeos de la Història del cinema musical nord-americà En Lluís López col·laborador de l'Associació i realitzador juntament amb la Joana Raja de la serie de programes Història del cinema musical nord-americà, ha elaborat petits vídeos de les sessions que s'han realitzat amb la voluntat que ens puguin ajudar a passar millor el confinament. - 1 vídeo Fragment del film "Whoopee!", de 1930, dirigida per Thormton Freeland i Busby Berkeley. Aquest film formava part de la 2a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 2 vídeo Fragment de "Volando a Rio de Janeiro" (Flying down to Rio), dirigida per Thormton Freeland, 1933, va ser la pel·lícula que van fer molt populars a Fred Astaire i Ginger Rogers. Encara que en el fragment surt poc en Fred, el més espectacular són les "noies" amunt les avionetes. Aquest film formaba part de la 3a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 3 vídeo Es tracta de " Broadway Melody of 1936", 1935, director Roy del Ruth i W.S.Van Dyke. És un número molt suggestiu, doncs junt amb la música i la cançó apareixen i desapareixen objectes com per efecte de màgia. Com curiositat canta Robert Taylor en la seva pròpia veu. Aquest film formava part de la 4a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 4 vídeo És un número que va dedicar Fred Astaire a Bill Robinson dit "Bojangles", que va ser un ballarí de claqué molt famós, i al que Fred el tenia com un dels millors ballarins de claqué de tots els temps. La pel·lícula és "Swing Time" (En ales de la dansa) de 1936, dirigida per George Stevens, i coreografiada per Hermes Pan i Fred Astaire. És un número molt original, pel joc que fa Fred Astaire amb el ball i les ombres. Aquest film formava part de la 5a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. -5 vídeo Pertany a "Alexander's Ragtime Band", de 1938, dirigida per Henry King, i fem un homenatge a la gran cantant Ethel Merman, amb tres cançons d'Irving Berlin, amb una primera coreografia molt original. Aquest film formava part de la 6a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 6 vídeo Pertany al film "That night in Rio" de 1941 dirigida per Irving Cummings. i recordem a la gran Carmen Miranda, acompanyada de Don Ameche amb la cançó "Chica chica boom chic". Aquest film formava part de la 7a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 7 vídeo Fem un homenatge a Eleanor Powell, una de les millors ballarines, amb un número de la pel·lícula "Lady be Good", de 1941, dirigida per Norman Z. McLeod i amb Busby Berkeley, de nou, amb les seves espectaculars coreografies. El número és "Fascinating Rhythm", música i lletra de George i Ira Gershwin. Aquest film formaba part de la 8a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. - 8 vídeo És una cançó de la pel·lícula "For me and my gal", de 1942 dirigida per Busby Berkeley. En aquest fragment fan acte de presència una de les parelles amb més "feeling" de tots els musicals, Judy Garland i Gene Kelly, o Gene Kelly i Judy Garland, a qui més estimeu? Interpreten, canten i ballen la cançó que dona títol a la pel·lícula . Aquest film formava part de la 9a sessió de la Història del cinema musical Nord- Americà, dins de les Nits de Música. Puja als seus canals d'Internet alguns espectacles que ha acollit, així com càpsules de col·laboradors i artistes enregistrades a casa. El teatre és més viu que mai aquests dies a les xarxes socials. Són moltes les sales i les companyies que, davant la cancel·lació de les obres a causa del coronavirus Covid-19, han decidit fer servir Internet com a via per arribar als espectadors i recuperar espectacles que han fet o han acollit. Hi ha moltes veus que opinen que un muntatge teatral, si no és en viu i en directe, no és, ni de llarg, el mateix; però davant la impossibilitat de fer funcions aquestes setmanes, no està de més que a través de la pantalla el públic pugui recordar obres que va anar a veure, passar la tarda mirant aquell espectacle al qual finalment no va assistir, o simplement gaudir d'una proposta escènica que potser fins que no l'ha trobada a Internet no n'havia ni sentit a parlar. El Teatre Akadèmia va un pas més enllà, i no només va compartint aquests dies al seu canal de YouTube algunes de les obres que s'hi han fet, com Sarab, d'Albert Tola; Sik Sik y otros, d'Eduardo Di Filippo, o la peça curta Jocs perillosos, de Lara Díez Quintanilla, sinó que també intervenen en el seu escenari virtual artistes i col·laboradors del teatre que s'han enregistrat a casa seva, simplement saludant des del confinament o recitant uns versos. Ja hi han participat actrius com Carme Elias, Marisa Paredes i Isabella Rossellini, i podreu recuperar-ne les intervencions al canal d'Instagram de l'Akadèmia. Per a més informació, consulteu aquest enllaç. Data de publicació: Dilluns, 13 Abril 2020 Mal Pelo, Thomas Noone i altres propostes, al 'No Et Desballis' del Mercat de les flors Us ve de gust recuperar alguns dels muntatges coreogràfics més aplaudits de companyies com Mal Pelo o la Thomas Noone Dance? Doncs no us perdeu el menú del No Et Desballis d'aquesta setmana al Mercat de les Flors. Ja sabeu que el Mercat de les Flors ha iniciat durant el confinament una iniciativa que ha titulat No Et Desballis i que té per objectiu fer que els molts i moltes amants de les arts del moviment segueixin mantenint la relació amb el centre i amb la creació coreogràfica. Així, cada setmana alliberen propostes en vídeo d'espectacles que s'han vist a la casa i que ens serveixen en forma d'un menú que inclou un muntatge de dansa, un retrat en vídeo signat per la coreògrafa i directora de cinema Núria Olivé-Bellés i alguns documents o material per llegir i aprofundir en el món de la dansa i el moviment. Aquests dies (atenció, el 14 i el 15 d'abril) pengen en obert una representació d'An [El Silenci], una coreografia de Mal Pelo que es va veure l'any 2003 i que constituïa una trobada entre el seu llenguatge i el d'Andrés Corchero. Tot gira al voltant d'un poema de Jean Cocteau sobre un soldat caigut al front que es troba en un estat de trànsit entre la vida i la mort. Amb l'espectacle, podrem veure el retrat impagable que Olivé-Bellés va fer en imatges d'aquesta companyia dirigida per Pep Ramis i María Muñoz. Recordeu que, si no heu arribat a temps de veure a la xarxa An [El Silenci], l'activitat continua al cicle No Et Desballis i que, del 16 al 18 d'abril, podreu veure una altra proposta coreogràfica, aquest cop la peça de Thomas Noone Medea, una revisió coreogràfica del mite grec, vist a través d'una dansa rica, complexa i amb un caràcter especialment físic. El menú de la setmana es completa amb el retrat del coreògraf, director i fotògraf belga Wim Vandekeybus de Núria Olivé-Bellés, entre d'altres materials especialment inspiradors. Si no us voleu perdre el menú del No Et Desballis d'aquesta setmana (Mal Pelo i Thomas Noone Dance) consulteu les propostes que us fan des de la pàgina web del Mercat de les Flors. Data de publicació: Dimarts, 14 Abril 2020
|